03-5403368

מידע

דחוף! אני צריך וטרינר

ניצן דליצקי סעד - טכנאית ראשית מרכז וטרינרי רמה"ש

מה לעשות כשיש לך שאלה לוטרינר ואתה חייב תשובה , מה לצפות כאשר אתה מתקשר למרפאה?


במהלך היום המטורף של כולנו , אנחנו שואלים את עצמנו למה הכל לא יכול להיות קל יותר וזמין יותר .
למשל , אנחנו חוזרים מיום עבודה עמוס ואנחנו מותשים אבל הכלב שלנו החליט להתנהג "מוזר" . אנחנו ממש לא רוצים באותו רגע לקחת את הכלב לוטרינר , למה הוטרינר פשוט לא יכול לענות לנו לשיחת הטלפון ולתת לנו עזרה . כי תכלס אין מצב שנספיק –לתת לילדים ארוחת ערב לקלח ולקחת את "רקסי" לוטרינר לפני שהמרפאה תיסגר .
האמת היא , שהוטרינר שלכם ישמח אם תתקשרו אליו על כל דבר קטן שקורה לחתול או לכלב שלכם . אבל מבחינה אתית וחוקית מעט מאוד דברים שהוא יכול לעשות דרך הטלפון , ומעט מאוד דברים שאפשר לעשות בלי לבדוק את הכלב או החתול שלכם . אחרי שתקראו מאמר זה תבינו מה ניתן לעזור דרך הטלפון ובאילו מקרים עדיף פשוט להגיע .


מה עלי לעשות  - "רקסי" עם שלשול ?


הנה בעיה ,מבחינה חוקית הוטרינר חייב להכיר אתכם ואת בעל החיים שלכם , מה שדורש בדיקה רפואית .
לקוח חדש : אם הוטרינר שהתקשרת אליו מעולם לא ראה את הכלב או החתול שלכם – תשכחו מזה . אין שום קשר בין הוטרינר לבע"ח הוא מעולם לא בדק אותו ואיננו יודע היסטוריה רפואית שלו ואין לו שום מושג איך לטפל בו דרך הטלפון מכיון ולא ראה אותו מעולם. בנוסף טיפול לבע"ח דרך הטלפון כאשר מעולם לא ראית / טיפלת / בדקת את בעל החיים מנוגד לחוק והוטרינר יכול לאבד את רישיונו ואין שום דבר בעולם ששווה לאבד את המקום עבודה שלך בשבילו .  
לקוח קיים ומטופל קבוע: נגיד שיש לכם קשר עם הוטרינר והוא פגש את בעל החיים שלכם בשיגרה אבל מעולם לא צויינה בעיית השלשולים וזהו משהו חדש שהופיע . רוב הפעמים נורא קשה לתאר דרך הטלפון מצב רפואי או בעיה . אם השלשולים זאת בעיה חוזרת אז כן לוטרינר יש אופציה לתת טיפול דרך הטלפון אך לרוב אם זוהי בעיה חדשה אין שום סיכוי שדרך הטלפון יהיה ניתן לאבחן את המקרה . מכיוון ולשלשול יש מליון פנים ופתרונות תלוי צבע, מרקם, מיקום הכאב בטן וכדומה .


הפריחה שמסרבת לעזוב ?


התקשרנו בקשר לבעיה שקיימת שכבר בדקנו אצל הוטרינר , הכלב או החתול שלנו כבר טופל לגבי הבעיה הזאת והיא חזרה .דבר זה כן מאפשר לפעמים פיתרון טלפוני. כמו החלפת תרופה בתרופה מכיון והתרופה שניתנה לבעיה לא עזרה או המלצה על משהו בנוסף . דבר זה מתאפשר מכיון והבעיה כבר נבדקה והוטרינר כבר יודע איך היא נראת ומה האבחון הדרך לפתרון זה מה שמשתנה .


האם אני צריך לקחת את "רקסי" דחוף לוטרינר ? מצבי חירום ?


משפט הברזל שלנו הוא – " אם אתה חושב שזה מקרה חירום אז זה בטוח מקרה חירום ".


הכי חשוב זה למצוא את המרכז הוטרינרי הטוב ביותר ולכן אנחנו הכתובת בשבילכם !


מומלץ תמיד להרים טלפון לוטרינר אשר בזמן אמת ישאל אותכם כמה שאלות פשוטות – מה צבע החניכיים של כלבכם , האם הוא נושם , האם יש לו רפלקס בעיניים , שאלות אלה יעזרו לו להתכונן בזמן שהוא מחכה לכם במרפאה .


אבל אם אתם חושבים שזה מקרה חירום זהו – מקרה חירום !


לעוד שאלות ועצות אנא פנו אלינו – מרכז וטרינרי רמת השרון והרצליה - 035403368